Przewaga kasetonów nad inną reklamą zewnętrzną
Reklama świetlna jest coraz popularniejszym sposobem na poinformowanie klientów o twoim istnieniu, podkreślenie prestiżu twojej firmy oraz budowanie zaufania klienta do twojej firmy.
Kasetony reklamowe powodują, że twoja firma jest widoczna dla klientów po zmroku oraz w pochmurne, deszczowe dni. Szczególną przewagę reklam podświetlanych widać w sezonie jesienno-zimowym, gdy wcześnie zapada zmrok. Przykuwające wzrok klientów, ciekawe graficznie podświetlane kasetony reklamowe wykonane z dobrych materiałów coraz częściej stają się eleganckim i estetycznym elementem krajobrazu miasta.
Z czego wykonuje się podświetlane kasetony reklamowe?
Kasetony reklamowe można wykonać z wielu materiałów, zatem ich wycena każdorazowo jest sprawą indywidualną i zależy od oczekiwań klienta oraz jego budżetu.
Firmy chętnie zamawiają kasetony, których rama wykonana jest z aluminium malowanego proszkowo, a lico kasetonu zrobione jest z pleksi, poliwęglanu komorowego lub winylu. Różnice w zastosowaniu wyżej wymienionych trzech rodzajów lic zależą od wielkości kasetonów. Przy długości kasetonów do 3 metrów stosuje się najczęściej pleksi, przy długości do 6 metrów można użyć poliwęglanu komorowego, a przy długości kasetonów powyżej 6 metrów stosuje się materiał winylowy.
Lico kasetonów jest najważniejszym elementem reklamy, ma za zadanie poinformować klientów o twojej firmie i zachęcić do jej odwiedzenia. Na licu można wykonać nadruk całościowy, można wyklejać je folią nieprzepuszczającą światła lub folią translucentną – specjalną folią do podświetleń. Na licu kasetonów stosuje się również dodatkowe elementy trójwymiarowe np. litery z pleksi. Możliwości na wykonanie atrakcyjnego i niekonwencjonalnego kasetonu jest naprawdę wiele, wszystko zależy od pomysłu, w jaki chcesz zaprezentować swoją firmę.
Stylowe kasetony reklamowe dla najbardziej wymagających klientów
Bardzo elegancką formą reklamy stają się kasetony wykonane z dibondu. W licu dibondowych kasetonów wycięte są litery lub logo, które podklejone są podświetlaną pleksi. Kasetony takie są bardzo efektowne i taka reklama z pewnością zaskoczy jakością twoją konkurencję.
Oświetlenie kasetonów reklamowych
Ważną sprawą dla twojej firmy jest przeliczenie kosztów oświetlenia kasetonów. Przy tej formie reklamy świetlnej trzeba wziąć pod uwagę koszt zakupu punktów świetlnych, ich ilość, moc oraz pobór prądu. Dla zmniejszenia kosztów związanych z poborem prądu przy tej formie reklamy firmy stosują czujniki zmierzchowe, czujniki czasowe lub czujniki zmierzchowo-czasowe. Kasetony można również włączać i wyłączać ręcznie.
W kasetonach stosuje się oświetlenie jarzeniowe lub diodowe. Świetlówki umieszcza się poziomo wewnątrz kasetonu. Światło jarzeniówek jest nierozproszone, przez co są one często widoczne i z tego powodu trudno jest uzyskać jednorodne oświetlenie całego kasetonu.
Przy zastosowaniu oświetlenia diodowego jest większa pewność, że kaseton będzie oświetlony równomiernie, a punkty świetlne nie będą widoczne, ponieważ światło diodowe w kasetonie zostanie rozproszone.
Firmy coraz częściej decydują się na oświetlenie diodowe kasetonów, ponieważ diody mają dłuższą żywotność niż świetlówki oraz są energooszczędne.
Kasetony reklamowe klasyczne i niestandardowe
Kasetony jednostronne mocuje się do elewacji budynków zwykle tuż nad drzwiami wejściowymi, oknami, witrynami firm.
Kasetony dwustronne można przymocować do elewacji budynku. Należy przy tym pamiętać, że kasetony mocowane pod kątem 90 stopni do budynku nie mogą być długie, ponieważ mocowane są tylko z jednej strony, a druga strona nie ma podparcia. W tym przypadku zaleca się stosowanie kasetonów o długości nie większej niż 100 cm. Kasetony dwustronne można umieścić w specjalnie wykonanej do tego kasetonu wolnostojącej konstrukcji, którą umieścimy w wybranym miejscu.
Kasetony wykonuje się najczęściej w kształcie prostokąta i kwadratu. Niektóre firmy chcą, aby ich reklama świetlna przykuwała wzrok klientów również nietypowym kształtem, np. owalnym, okrągłym. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykonać dla twojej firmy również takie kasetony.
Zarówno kasetony jednostronne, jak i dwustronne, są zdecydowanie lepiej widoczne, ze względu na to, że są podświetlane, niż inne, niepodświetlane formy reklamy. Stanowią więc one podstawę reklamy zewnętrznej, którą warto uzupełnić o szyldy reklamowe, banery reklamowe, umieszczone np. w innej części budynku. Pamiętać należy, by i w reklamie znaleźć umiar, stosując zrównoważoną strategię marketingową z wykorzystaniem reklamy na samochodzie czy gadżetów reklamowych, które można wykorzystać m.in. w programie lojalnościowym. Zapraszamy do współpracy!