Z usług naszej firmy korzystają klienci biznesowi, którzy działają przede wszystkim w Warszawie oraz okolicznym Pruszkowie, Grodzisku Mazowieckim, Raszynie, Jankach, Brwinowie czy Piastowie. Wiele naszych klientów działa podobnie – przede wszystkim na rynku lokalnym. Dlatego dzisiaj skupimy się na marketingu firm, które pragną skutecznie pozyskiwać klienta na rynku lokalnym. Jak to robić?
Internetowy marketing lokalny
Trudno wyobrazić sobie obecnie biznes, który w żaden sposób nie reklamuje się w sieci. Nawet jednoosobowe działalności gospodarcze, które nie wykupują płatnych reklam, ogłaszają się na lokalnych grupach i posiadają wizytówki Google Moja Firma. Oprócz tych bezpłatnych form promocji, które bardzo wszystkim polecamy, warto wdrożyć również:
- lokalne SEO – pozycjonowanie się na kluczowe frazy lokalne (np. fryzury komunijne Warszawa)
- aktywność w social mediach – niektóre branże mogą rezygnować z prowadzenia stron internetowych (np. gastronomia), jeśli aktywnie działają w SM, natomiast żadna branże z SM nie powinna rezygnować
- kampania Google Ads oraz Facebook Ads z zawężeniem terytorialnym – menedżer reklam oraz Google Ads pozwalają nam tak zoptymalizować reklamę, by pokazywała się osobom o konkretnych zainteresowaniach, w konkretnym wieku i na konkretnym terytorium. Korzystajmy z tego i optymalizujmy ustawienia, by reklama była jak najskuteczniejsza
- współpraca z influencerami lub innymi firmami – współpraca taka może być owocna zarówno w świecie offline (o czym za chwilę), jak i w świecie online. W tym przypadku możemy pozyskiwać wartościowe linki (istotne dla SEO) oraz poszerzać grono odbiorców
Lokalny marketing offline – jak pozyskać klienta na rynku lokalnym?
Lokalne biznesy mają do dyspozycji różnorodne narzędzia, dzięki którym mogą budować świadomość marki i pozyskiwać klientów na rynku lokalnym:
- reklama outdoorowa Warszawa i okolice – banery reklamowe, kasetony reklamowe, szyldy reklamowe czy reklama na autach, a także strategicznie wykorzystywane ulotki reklamowe to bardzo skuteczne narzędzia reklamy na rynku lokalnym
- CSR – społeczna odpowiedzialność biznesu to bardzo skuteczne i pożyteczne narzędzie; udział oraz organizacja wydarzeń sportowych czy dla dzieci, akcji charytatywnych to okazja do zmiany środowiska, w jakim działamy i żyjemy na co dzień, ale i do skutecznej reklamy
- współpraca z innymi firmami – prowadząc pizzerię, warto nawiązać współpracę z kawiarnią (np. klienci z paragonem od partnera dostają 10% zniżki), będąc fotografem, warto współpracować z salonem fryzjerskim (zniżka na sesję ślubną, komunijną itd. dla klientów salonu w zamian za profesjonalne zdjęcia dla salonu)
Mamy nadzieję, że zainspirowaliśmy Cię do jeszcze większego zaangażowania w promocję marki – pozyskanie klienta na rynku lokalnym wcale nie musi być drogie. Zapraszamy do współpracy, w ramach której przygotujemy dla Twojej firmy skuteczną reklamę zewnętrzną w Warszawie oraz okolicznych miastach i miasteczkach.