Jak mierzyć skuteczność reklamy outdoorowej w Warszawie?

Wielu reklamodawców – przede wszystkim właścicieli e-commerce – przywykło do precyzyjnego mierzenia efektywności reklam online. Dzięki temu na bieżąco można optymalizować kampanie oraz budżet. A czy możliwe jest mierzenie skuteczności reklamy outdoorowej?

Czy możliwe jest mierzenie skuteczności reklamy outdoorowej w Warszawie?

Mamy dobrą wiadomość – mierzenie skuteczności reklamy outdoorowej w Warszawie jest możliwe. Jest też i ta gorsza – pomiary efektywności reklamy zewnętrznej nie są tak precyzyjne. Nie należy jednak tym się zrażać, ponieważ reklama outdoorowa, pomimo pewnych ograniczeń w mierzeniu jej efektywności, jest bardzo skuteczną formą przekazu. Porównać tę sytuację można do reklamy telewizyjnej. Wykupując kilkanaście sekund w popularnych bloku reklamowym, marka ma pewność, że dotrze do wielu potencjalnych odbiorców. Od tego, czy blok reklamowy zostanie dobrze stargetowany pod markę, zależy skuteczność przekazu reklamowego.

Podobnie jest w przypadku reklamy outdoorowej w Warszawie. Reklamodawcy, wybierając miejsce na baner reklamowy czy bilboard, powinni wziąć pod uwagę nie tylko liczbę osób mijających to miejsce i mogących reklamę zobaczyć, ale również to, kim jest większość potencjalnych odbiorców. Reklama pozalekcyjnych zajęć dla dzieci będzie skuteczniejsza, gdy umieścimy ją w pobliżu szkół, niż gdyby znalazła się ona w pobliżu ruchliwej autostrady – choć i tutaj pewną skuteczność by wykazywała.

Jak mierzyć efektywność reklamy outdoorowej w Warszawie?

Precyzyjne mierzenie skuteczności outdooru nie jest możliwe, jednak dzięki pewnym narzędziom można przybliżyć rezultaty prowadzonej kampanii. Stosunkowo najłatwiej zmierzyć, do ilu odbiorców przekaz dotarł. Jest to możliwe dzięki geo trackingowi – firmy, które się tym zajmują na podstawie danych z popularnych aplikacji są całkiem dokładnie oszacować, ile osób obejrzało reklamę outdoor w Warszawie danego reklamodawcy. Możliwe jest również oszacowanie ile razy dana osoba widziała reklamę – aby była ona skuteczna, powinna dotrzeć do odbiorcy przynajmniej 7 razy. Ponieważ ten rodzaj reklamy ma charakter przede wszystkim wizerunkowy, są to informacje, które w pewnym zakresie pozwalają ocenić skuteczność outdooru.

Jeśli zależy nam na dokładniejszych pomiarach lub nasza kampania ma charakter sprzedażowy, możemy na reklamie outdoorowej umieścić unikatowy kod rabatowy – dostępny tylko na tej jednej reklamie. Ponadto umieszczając go w formie kodu QR zyskujemy kolejne cenne narzędzie do pomiaru skuteczności reklamy outdoorowej w Warszawie.

Mimo wielu trudności w pomiarach efektywności reklamy outdoor, specjaliści są zgodni – to skuteczna forma reklamy o niskim progu wejścia, pozwalająca promować się nie tylko dużym i średnim markom, ale również tym najmniejszym. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług – przygotujemy dla Twojej firmy materiały, dzięki którym pokażesz się z najlepszej strony.